VOP
Všeobecné obchodné podmienky
I.
Základné ustanovenia
1.Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné
podmienky“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007
Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o
ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku“)
Radka Slabejová
IČO: 52393682
DIČ:1123926947
so sídlom: Sedliacka 1171/32, 97901 Rimavská Sobota
zapísanou v živnostenskom registri 650-20527
Kontaktné údaje:
objednavky@svadobnysalonaglaia.sk
+421 948 949 448
www.aglaia.sk
(ďalej len „predávajúci“)
2.Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi
predávajúcim a fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len
„kupujúci") prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej
stránke dostupnej na internetovej adrese www.aglaia.sk (ďalej len „internetový
obchod").
3.Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto
obchodných podmienok.
4.Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
1.Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a
jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu
internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty,
všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo
svojej podstaty nemôže byť vrátený poštou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po
dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
2.Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú
informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu
ohľadom tohto tovaru.
3.V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s
balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním
tovaru uvedené v internetovom obchode platia len v prípade, keď je tovar
doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne
predávajúci s kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1.Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných
prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na
internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto
náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci realizuje objednávku tovaru vyplnením objednávkového formulára bez
registrácie.
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru,
spôsob platby a doručenia. 4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené
kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle
kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Dokončiť. Údaje uvedené v
objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti
objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a
potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
5. Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o
obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal.
Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou
potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je
uzatvorená až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí
objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho, ktorú kupujúci pri
objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy.
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže
predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená
ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom
prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatie tejto ponuky predávajúcemu
na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť
objednávku, dokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky
predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo
alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri
uvedení ceny tovaru v internetovom obchode alebo v priebehu objednávania, nie
je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu
ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní
objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho
o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu
zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a
kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na
emailovú adresu predávajúceho.
IV.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
1.Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa
kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:
• bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN: SK65 1100 0000
0080 1217 1495, vedený v Raiffeisen banke,
• dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru,
• v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke,
• v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere výdajni zásielok
Zásielkovňa
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady
spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené
výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním
tovaru.
3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V
prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej
zmluvy.
4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu
splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
5. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú
platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
6. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu
účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v
prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín
7. Tovar je kupujúcemu doručený:
• na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
• prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
• osobným odberom v prevádzke predávajúceho
8. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
9. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia
tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky
predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného
požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady
spojené s týmto spôsobom dopravy.
10. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené
kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V
prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane
alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť
náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným
spôsobom doručenia.
11. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať
neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne
oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o
neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu
prevziať.
12. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový
doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho a priložený k dodávanému
tovaru.
13. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za
tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť
za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom
prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať,
ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
14. Doba dodania tovaru je 2-3 týždne. Po dohode je možné dodanie skôr.
V.
Odstúpenie od zmluvy
1.Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú
činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
2. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového
obchodu) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak
predávajúci včas a riadne poskytol kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od
kúpnej zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na
odstúpenie od kúpnej zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy (v
súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má
kupujúci podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo bez
uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy.
3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní
• okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom
kúpnej zmluvy objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene,
• okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom
kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
• okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy
tovar, ktorý je dodávaný počas vymedzeného obdobia.
4. Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od
kúpnej zmluvy:
• poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,
a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
• predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
• predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia
zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena
závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne
požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých
predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy
alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a
spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
kníh alebo počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ
tento obal rozbalil,
• predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a
predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
5. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci odoslať
akékoľvek jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od kúpnej
zmluvy a to v stanovenej lehote podľa ods. 3 článku VI týchto obchodných
podmienok.
6. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na
odstúpenie od kúpnej zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej
zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho
uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu
bezodkladne prijatie formulára.
7. Kupujúci, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu
tovar do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Kupujúci nesie
náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar
nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
8. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne,
najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým
spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným
spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie
náklady.
9. Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý
predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo
výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
10. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť
prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá
alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
11. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a
neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody
vzniknutú na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti
nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
12. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania
zásob, nedostupnosti tovaru alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje
kupujúceho prostredníctvo emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v
lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy
prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.
VI. Práva
z vadného plnenia
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá
vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar
prevzal:
• má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, má také vlastnosti, ktoré
predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na
charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
• sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku
ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
• tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorke alebo predlohe,
ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
• je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
• tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Povinnosti z chybného plnenia má predávajúci minimálne v takom rozsahu, v
akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu. Kupujúci je inak oprávnený
uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich
štyroch mesiacov od prevzatia.
3. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo
v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné
tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa
predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na
obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Ak kupujúci predávajúcemu vytkol
vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani
záručná doba po dobu, po ktorú nemôže kupujúci chybný tovar užívať.
4. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok sa
neuplatnia u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia
cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u
použitého tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia,
ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak pred prevzatím tovaru vedel,
že tovar má vadu alebo ak vadu sám kupujúci spôsobil.
5. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a
požadovať:
• výmenu za nový tovar,
• opravu tovaru,
• primeranú zľavu z kúpnej ceny,
• odstúpiť od zmluvy.
6. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
• ak má tovar podstatnú vadu,
• ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
• pri väčšom počte chýb tovaru.
7. Podstatné je také porušenie kúpnej zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu
už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu
neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.
8. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide
o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady
alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
9. Ak sa vyskytne prípad odstrániteľnej vady po oprave opakovane (zvyčajne
tretia reklamácia pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má
tovar väčší počet chýb (spravidla najmenej tri chyby súčasne), má kupujúci
právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť
od zmluvy.
10. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké
právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci
žiadal opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak si kupujúci nezvolí
svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má rovnaké práva ako pri
nepodstatnom porušení zmluvy.
11. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy,
môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
12. Ak predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím tovaru vedel o chybe
alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
13. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar
zľavnený.
14. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej
je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania.
Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci
právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie
kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie,
vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné
odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
15. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v
zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava
doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu
vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s
kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje
za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za
okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde k prejavu vôle
kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.
16. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
17. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím
veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
18. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne
vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto
právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí
záručnej doby, v opačnom prípade ho súd nemusí priznať.
19. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.
20. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho
za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.
VII. Doručovanie
1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne
doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v
týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu
na emailovú adresu uvedenú v jeho objednávke.
VIII.
Osobné údaje
1. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú
dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas,
údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia zo zmluvy používať,
okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia,
pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa
môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek
jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na odkaz v
obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento účel uchovávaná po
dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
2. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany
osobných údajov (GDPR).
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
1.K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy
je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská
21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu
pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi
predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy
44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa:
http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení
spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a
smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského
oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný
živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu
okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
X. Záverečné ustanovenia
1. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym
poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný
prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky.
Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných
právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexy správania
v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku.
3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k
obsahu, vrátane rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok,
loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať,
upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu
predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov
tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore
s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať
postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie
vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť
neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie
súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho
časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho
určením alebo účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v
elektronickej podobe a nie je prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto
ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti
predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 01.10.2020